Fájlok írása Pytonban!
Elkészült a Python nyelv Szövegfájlok írása tananyagunk! Jó tanulást, jó gyakorlást!

<info9>

Mintaprojekt: Dobókocka

Feladat: Készítsünk egy programot, ami egy képzeletbeli dobókockával dobál addig, ameddig a dobások összege el nem éri a 30-at. A program menet közben minden dobás eredményét írja ki, majd az utolsó dobás után jelenítse meg a dobások összegét is az alábbi minta kimenetnek megfelelően.

Minta kimenet

Megfelelő működés esetén a program kimenetének például így kell kinéznie:

Elkélne a segítség?

Ha úgy érzed, hogy elakadtál, és több segítségre van szükséged, keress bizalommal! Kedvező árú magánórák keretében szívesen segítek elsajátítani a programozás alapjait.

Magánóra ajánlatok
Dobás: 4
Dobás: 6
Dobás: 1
Dobás: 3
Dobás: 3
Dobás: 5
Dobás: 2
Dobás: 6
Összeg: 30

A projekt megoldása

A feladat megoldásának a forráskódját itt találod. A kód egyes részeihez magyarázó kommentek tartoznak az átláthatóság érdekében. Ha szeretnéd, akkor ezeket az alábbi checkbox használatával elrejtheted:

Random rnd = new Random(); 
// Létrehozunk egy példányt a Random osztályból, ezt fogjuk használni a véletlen számok
// generálásához a kockadobásoknál.

int osszeg = 0;
// Létrehozunk egy egész szám típusú változót, amiben tárolni fogjuk az eddigi dobások
// összegét, hogy követni tudjuk, hogy elértük-e már a 30-at.

while(osszeg < 30)
{
    // A ciklus feltétele: osszeg < 30, mert addig szeretnénk ismételni a dobásokat, 
    // ameddig azok összege el nem éri a 30-at.

    int dobas = rnd.Next(1,7);
    // Létrehozunk egy dobas változót, és ebbe generálunk egy új véletlenszámot. Mivel
    // a Random osztály Next függvényének az értéktartományt alulról zárt, felülről 
    // nyitott intervallumként kell megadnunk, így ahhoz, hogy az 1, 2, 3, 4, 5, 6 értékek
    // keletkezzenek, alsó határként 1-et, felsőként 7-et kell megadnunk. (a felső határként
    // megadott szám tehát már nem fog generálódni)

    Console.WriteLine("Dobás: " + dobas);
    // Kiírjuk a dobás értékét. A C#-ban szövegek összefűzésére is a + operátort használjuk.

    osszeg = osszeg + dobas;
    // A dobás értékét hozzáadjuk az osszeg változóhoz, amiben követjük az eddigi dobások
    // összegét.

}
Console.WriteLine("Összeg: " + osszeg);
// Ha az összeg eléri a 30-at, akkor a ciklus véget ér, és lefut ez az utasítás, ami 
// kiírja az összeget a konzolra.