Fájlok írása Pytonban!
Elkészült a Python nyelv Szövegfájlok írása tananyagunk! Jó tanulást, jó gyakorlást!

<info9>

A konzol

A felhasználóval való interakcióba lépésre, adatok beolvasására, valamint információk kiírására a legegyszerűbb megoldás a konzol használata. Ez egy egyszerű szöveges felület, amelyen keresztül alapvetően szöveges információcserére nyílik lehetőségünk. Egy átlagos konzolablak a Windows 10 rendszeren valahogy így néz ki:

Konzolablak Windows 10 rendszeren

Adatok kiírása a konzolra

Ha valamilyen műveletet szeretnénk végrehajtani a konzollal, akkor a Console osztály statikus paraméterei, metódusai, és függvényei lesznek a segítségünkre. A leggyakrabban használt konzolművelet a Console.WriteLine művelet, amelynek 1 paramétere van (bizonyos esetekben több paraméterrel is hívhatjuk, erről lentebb írunk), a szöveg, amit ki szeretnénk íratni. Ez természetesen jöhet egy változóból is, vagy fixen bele is írhatjuk, például így:

Console.WriteLine("Minta felirat!");

A WriteLine művelet azonban nem csak a neki átadott információkat fogja kiírni a konzolra, hanem tenni fog mögé egy sortörést is. Az esetek nagyjában ez így pont jó is nekünk, ha azonban szeretnénk, hogy a kiírás után a kurzor ne lépjen át a következő sorba, akkor használhatjuk helyette a Console.Write utasítást.

Mintakód

Hamarosan!

Adatok beolvasása a konzolról

Érdekel a C#?

A tavaszi C# alapozó bootcampünk tananyagait továbbra is megvásárolhatod! Bár az élő előadásokon már túl vagyunk, az összes előadás anyaga továbbra is visszanézhető!

Irány a bootcamp

Most, hogy megjeleníteni már tudunk dolgokat, ideje be is olvasnunk valamit, elvégre így lehet a programunk interaktív. Ha szeretnénk valamilyen adatot, vagy választási lehetőséget, stb. beolvasni, akkor 3 függvény közül választhatunk:

Ha tehát szöveget, számot, stb. szeretnénk beolvasni, akkor érdemes ReadLine-nál maradni, ha viszont valami menürendszert szeretnénk kialakítani, akkor érdemes lehet idővel megismerkedni a másik két függvénnyel is.

Ne feledd! Ha számot szeretnél beolvasni a konzolról, akkor a ReadLine-nal beolvasott szöveget számmá kell konvertálni, például így:

int szam = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); További tudnivalók a Convert osztályról

Mintakód

Console.WriteLine("Hogy hívnak?");

Console.Write("A nevem: ");
string nev = Console.ReadLine();

Console.Write("Születési évem: ");
int ev = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

További műveletek a konzollal

A konzol tulajdonságai

*A konzolon használható színek: ConsoleColor.Black, ConsoleColor.Blue, ConsoleColor.Cyan, ConsoleColor.Gray, ConsoleColor.Green, ConsoleColor.Magenta, ConsoleColor.Red, ConsoleColor.White, ConsoleColor.Yellow, ConsoleColor.DarkBlue, ConsoleColor.DarkCyan, ConsoleColor.DarkGray, ConsoleColor.DarkGreen, ConsoleColor.DarkMagenta, ConsoleColor.DarkRed, ConsoleColor.DarkYellow